Seacon Logistics

Dé logistieke ketenregisseur

Seacon Logistics is dé logistieke ketenregisseur voor het coördineren en optimaliseren van de logistieke supply chain. Seacon loopt al bijna 35 jaar voorop in het toepassen van het multimodale transportconcept. Vanuit strategische inlandlocaties in binnen-en buitenland regisseren ze samen met een wereldwijd netwerk van toegewijde partners de goederenstromen op efficiënte wijze.

 

De rode draad

Strategy | Marketing | Concept | Design | Video | Photography | Animation | Copywriting | Storytelling | Social media

Hoe laat je de buitenwereld zien dat je meegaat in een steeds sneller veranderende logistieke wereld? Seacon Logistics was op zoek naar een vaste strategische marketing- en communicatiepartner die de aanpak en uitstraling van de onderneming kon verfrissen. We hebben ons, intern en extern, gericht op de kern van de Seacon boodschap. De kernwaarden en activiteiten zijn vertaald in het verhaal van, door en over Seacon. Helder, transparant en overtuigend.

Stakeholders aan het woord

Stakeholders aan het woord

Door interviewsessies met mensen uit de managementlagen, directie van de groep en een enquête onder ruim 200 medewerkers, is er aan de hand van strategische vraagstukken, dilemma’s en uitdagingen een goed beeld gevormd over hoe de organisatie tegen de onderneming aan kijkt en hoe ze de toekomst voor zich zien. 

Met de tijd mee

Met de tijd mee

Om als Seacon, dé logistieke ketenregisseur te zijn en zo ook gezien te worden, is het van belang dat dit niet alleen in woord zichtbaar is, maar ook duidelijk in beeld wordt herkend. Daarom is ervoor gekozen om de huisstijl en het logo te actualiseren, waardoor het beter past bij de boodschap en uitstraling van Seacon. 

1920x0/seacon_afbeelding_3_1920x900.jpg
 

Laat zien wat je doet

Ter ondersteuning van de huisstijl zijn herkenbare huisstijlelementen ontworpen, die de sfeer en betekenis van het logo en het gebruik van beeld versterken. Hierdoor wordt in één oogopslag duidelijk wat Seacon doet, zoals de golf (symbool voor het maritieme karakater), de icoontjes (symbool voor de verschillende oplossingen) en de lijnen (symbool voor de lijnen die ze uitzetten als ketenregisseur). 

1000x1000/sc_case_landkaart_gif.gif
1000x1000/blok_afbeelding_rechts_1080x1080_1.jpg
Iconen op maat

Iconen op maat

Om de beeldtaal nog sterker over te brengen hebben we speciaal voor Seacon een unieke iconen set gecreëerd gebaseerd op de diensten en oplossingen van de onderneming. Deze iconen komen terug in verschillende online en offline middelen. Ze ondersteunen en versterken het verhaal van Seacon en zorgen voor een herkenbaar beeld. 

Communicatiemiddelen

Communicatiemiddelen

De huisstijl is een visitekaartje van iedere onderneming. Om alles visueel op één lijn te krijgen, zijn ook de communicatiemiddelen meegenomen in de rebranding. Onder andere de leaflets, visitekaartjes, vlaggen en posters van Seacon zijn voorzien van de nieuwe huisstijl en maken het plaatje compleet.

 

Inzet van animatie

Alle herkenbare elementen van de merkidentiteit komen samen in deze ketenregisseur animatie. Het verhaal van Seacon wordt op een eenvoudige manier uitgebeeld. We hebben hiervoor animatie ingezet, zodat de kijker in een korte tijd een complex verhaal kan snappen en ook nog eens vermaakt wordt. Deze animatie kan worden gebruikt op social media, website en tijdens presentaties. 

1920x0/seacon_afbeelding_1920x900_1.jpg
Online zichtbaarheid
 

Online zichtbaarheid

Seacon Logistics is een internationaal bedrijf, online zichtbaarheid is daarom heel belangrijk. De website is daarom in drie talen opgezet, Nederlands, Engels en Duits. Daarnaast is op de website gebruik gemaakt van grote beelden en video’s om in één oogopslag te laten zien welke oplossingen en mogelijkheden Seacon aan kan bieden voor logistieke vraagstukken. 

Online campagnes

Online campagnes

Vanuit de identiteit en kernwaarden van Seacon is het makkelijk te bepalen welke doelgroep ze willen bedienen en bereiken. Nieuws of bepaalde thema’s (zoals de Brexit) kunnen worden uitgelicht op de website en social media door middel van campagnes (gericht op nieuwe en bekende relaties). Het volgen en meten van de online activiteit geeft een goed beeld wat klanten interessant vinden. Met deze gegevens optimaliseren we vervolgens de website. Meten is weten! 

1920x0/seacon_afbeelding_2_1920x900_1.jpg
Seacon Blue

Seacon Blue

Duurzaam en maatschappelijk verantwoord ondernemen zit in het DNA van Seacon. Naar onze mening verdiende deze rol meer nadrukkelijke aandacht en mag het gezien worden als een eigen duurzaam kwaliteitslabel: Seacon Blue. Hiermee laat Seacon de betrokkenheid bij medewerkers, maatschappelijke initiatieven en (inter)nationale goede doelen zien en profileren ze zich naar de buitenwereld. Deze verbindingen maken we zichtbaar in woord en beeld.  

Een bijzondere reis
 

Een bijzondere reis

Seacon is trotse partner van de Johan Cruyff Foundation. Naast financiële steun, bieden ze ook een helpende hand bij bijzondere transporten. Waaronder twee aangepaste Cruyff Courts voor het vluchtelingenkamp in Lesbos. Naast spectaculaire drone- en videobeelden onderweg op de route, hebben we ook gezorgd voor de speciale vormgeving van de containers en een veel gelezen reisverslag (tot stand gekomen door dagelijkse interviews met de chauffeurs). Deze content dient tevens als belangrijke bron voor de mini-docu van de Cruyff Foundation en Movement on the Ground.  

1000x1000/byseacon_afbeelding_rechts_1080x1080-copy.jpg
1000x1000/byseacon_afbeelding_links_1080x1080.jpg
By Seacon
 

By Seacon

Op basis van interviews worden contactpersonen bevraagd over transport en logistieke processen. Hieruit ontstaan interessante verhalen die ervoor zorgen dat de identiteit en kwaliteit van Seacon nog sterker neer wordt gezet. Kritische opmerkingen nemen ze ter harte en complimenten en goede aanbevelingen maken trots. Deze verhalen van klanten over Seacon presenteren we onder de naam 'By Seacon'. 

Interesse?

Mark vertelt je er graag nog veel meer over! Neem contact op via bonjour@sabreurs.nl of 088 0238701.