Maldrich

Branding a brand-new company

Maldrich is een participatiebedrijf en fulfilmentprovider, met name gespecialiseerd op gebied van gezonde voeding en cosmetica. Ze verbeteren de rentabiliteit van kansrijke handelsbedrijven, vergroten zakelijke mogelijkheden, bieden fulfilment diensten aan en investeren in duurzame en innovatieve startups. Met als doel om partners verder te laten groeien en ontwikkelen. 

Een stapje terug
 

Een stapje terug

Bij het begin van een branding proces zetten we altijd even een stapje terug. We dompelen ons volledig onder in het fundament van onze opdrachtgevers, doen fieldresearch en bepalen de why, how en what. Bij ifthen bouwen we brands namelijk altijd vanuit de kern op. Vanuit de basiskennis, beoogde doelgroep, kernactiviteiten en -waarden, hebben we de missie en visie van meer lef voorzien. Ook zijn de kerndiensten gegroepeerd: business & participation, commerce & fulfilment en innovation & sustainability.

Uit de comfortzone stappen

Uit de comfortzone stappen

Om het anders te doen dan je concurrenten moet je uit je comfortzone durven stappen. De naam E-logCom kwam voort vanuit de samenvoeging van E-logistics en E-commerce. We hebben de stoute schoenen aangetrokken en ook deze naam meegenomen in het branding proces. We verrasten met een sterke, tijdloze en bovenal internationale bedrijfsnaam, een naam met een verhaal. En schoten in één keer raak.

 

Het verhaal van Maldrich

De naam Maldrich is een eerbetoon aan de uitvinder van online shopping, Michael Aldrich. Hij vond teleshoppen uit door de vraag van Mrs. Snowball. Zij wilde graag vanuit haar stoel boodschappen kunnen bestellen bij de plaatselijke supermarkt. Aldrich ontwierp het eerste online business-to-consumer winkelsysteem. Een techniek die later bekend werd als e-commerce. Leuk wetenswaardigheidje: Mrs. Snowball komt ook terug in de ‘why’ van Maldrich. Ze geloven namelijk in de groei als gevolg van zichzelf versterkende factoren (het sneeuwbaleffect).

Fulfil your ambition

Fulfil your ambition

Een pay-off is veel meer dan een paar willekeurig gekozen woorden. De pay-off verwoordt waar het bedrijf voor staat en zichzelf onderscheidt. ‘Fulfil your ambition’ vertegenwoordigd de kerneigenschappen van Maldrich: fulfilment, groei, ambitie, participatie, ervaring, innovatie en de kracht van samen. Als organisatie ontzorgen ze namelijk volledig op gebied van fulfilmentdiensten. 

1920x0/website_banner_compliation_maldrich.jpg
De juiste snaar raken

De juiste snaar raken

De kracht van een merk wordt mede bepaald door sterke teksten. Als bedrijf heb je immers maar één kans om een eerste indruk te maken op een potentiële klant. Op basis van een canvasmodel, brandingsessies en een uitgebreid interview is de juiste informatie gefilterd en vertaald naar de persoonlijke tone of voice. Dat we de juiste snaar geraakt hebben bleek wel uit het grote compliment dat de tekst in een eerste editie al zo volledig op papier stond.

Visueel op één lijn
 

Visueel op één lijn

Een goed verhaal en mooi design gaan hand in hand. Om visueel op één lijn te komen met de kernboodschap en tone of voice van Maldrich is eerst een moodboard gecreëerd. Op basis van dit board is de vertaalslag gemaakt naar de huisstijl en zijn de merkkleuren, het logo, de typografie en alle communicatie-uitingen vastgelegd in een brand guide.

1000x1000/logo_uitleg_afb1_correct.jpg
1000x1000/logo_uitleg_afb2.jpg
Terug naar de kern
 

Terug naar de kern

Als je goed naar het logo van Maldrich kijkt, vind je de kernwaarden en -diensten terug in het beeldmerk. De symbolen zijn zorgvuldig uitgezocht op basis van betekenis. Een locatiepin (fulfilmentproces, van A naar B), een routingsymbool (weg die het pakket aflegt, verbondenheid en circulariteit), een klavertje vier (vertrouwen, hoop voor een betere toekomst, groene wereld) en een vlinder (natuur, beter milieu, verandering).

Website
 

Website

Een mooi verzorgde en logisch opgebouwde website zorgt direct voor de juiste uitstraling en goede eerste indruk. Op Maldrich.com komen tekst, design en beleving samen. Hierop wordt waardevolle informatie gedeeld met (potentiële) partners. Het uitdragen van de boodschap via online kanalen past daarnaast ook bij de groene gedachte om het milieu niet onnodig te belasten.

Klaar voor de start... Af!

Klaar voor de start... Af!

Samen hebben we een sterke basis gelegd voor Maldrich om de wereld van bedrijfsparticipatie te veroveren. Gelukkig is dit nog maar het begin van de samenwerking. We schrijven, creëren en ontwikkelen door. It’s only just begun!

Interesse?

Mark vertelt je er graag nog veel meer over! Neem contact op via bonjour@sabreurs.nl of 088 0238701.